MASTERCLASS GRATUIT BUCURESTI

Reorganizarea Strategica a unei afaceri

De ce trebuie sa ne reorganizam companiile in acest moment?!

  • Pentru ca majoritatea companiilor nu stiu cum sa faca acest lucru;
  • Pentru ca este contextul care ne poate permite 100% sa facem acest lucru;
  • Nu uitati, acum avem mai mult timp decat inainte de situatia cu care ne confruntam.

Ca urmare a situatiei, in care majoritatea companiilor trec prin dificultati de reorganizare, m-am gandit sa va impartasesc si ajut cu punctarea a catorva lucruri legate de procesul de reorganizare a unei afaceri si mai ales, ce presupune acest demers.

Rezultatul final fiind un mic ghid practic de reorganizare a afacerii.

Ce inseamna si ce presupune procesul de reorganizare sistemica a unei afaceri?!

A reorganiza o afacere inseamna a asigura functionarea acesteia dupa formate performante de business si asta nu se poate face decat daca la baza procesului avem o metodologie completa de a face acest lucru.

Ce anume trebuie sa reorganizam?!

  1. Activitatile strategice ale companiei sau ale afacerii;
  2. Activitatile posturilor si angajatilor;
  3. Procesele si mecanismele necesare in realizarea obiectivelor.

Activitatile strategice ale afacerii

Sunt acele functiuni fara de care compania nu ar putea functiona si trebuie stabilite in functie de marimea si anvergura afacerii.

Cele mai uzuale si intalnite activitati strategice sunt:

  1. Activitatea financiar-contabila;
  2. Activitatea de vanzari;
  3. Activitatea de productie;
  4. Activitatea de achizitii;
  5. Activitatea de marketing;
  6. Activitatea de resurse umane.

Activitatile sunt organizate in diferite formate de functionare:

  1. Functiuni (cumul de departamente);
  2. Departamente (asigura o specializare stricta);
  3. Birouri (mai putin uzitate in companiile comerciale);

Majoritatea afacerilor, mai ales cele care au ca si owner o persoana care a dezvoltat compania doar bazandu-se pe inteligenta, capabilitati native si experientele traite, nu au un format profesional de functionare si de aici si haosul organizatoric instalat odata cu dezvoltarea afacerii.  In consecinta, avem nevoie de formate de business profesionale si care sa ne asigure o marja de eroare foarte mica in procesele de conducere si decizionale.

Ce trebuie facut?!

Ori apelam la o companie de consultanta, capabila sa ne ajute la reorganizarea sistemica a afacerii, ori

Ownerul impreuna cu Top Managementul companiei invata sa isi reorganizeze, sa isi dezvolte si sa isi consolideze singuri compania, dupa metodologii performante de consultanta.

Ce presupune o abordare sistemica a procesului de reorganizare?

  1. Auditarea formatelor de functionare a departamentelor, functiunilor si posturilor;
  2. Stabilirea coordonatelor de functionare ale afacerii;
  3. Stabilirea si formalizarea structurii organizatorice;
  4. Trasabilitatea autonomiei departamentelor si posturilor;
  5. Maparea legaturilor structurale dintre departamente si posturi.

Ca sa putem face acest lucru, avem nevoie de o metodologie completa de consultanta, care sa ne permita sa facem urmatoarele:

  1. Auditarea obiectivelor fundamentale;
  2. Auditarea structurii organizatorice;
  3. Auditarea sistemelor, proceselor, mecanismelor, metodelor si instrumentelor de functionare;
  4. Auditarea fluxurilor de documente si informationale;
  5. Auditarea perceptiei angajatilor, folosind o diagnoza de climat.

Din nou, pentru asta, avem nevoie de metodologie de consultanta si nu in cele din urma de ERP-uri profesionale care sa accelereze analiza si diagnoza disfunctiunilor afacerii.

Ce obtinem prin procesul de reorganizare a afacerii?!

  1. Departamentele si posturile functioneaza dupa formate functionale, usor de urmarit si de dezvoltat;
  2. Eliminarea haosului organizational si organizatoric;
  3. Eliminarea lipsei de predictibilitate (referitor la factorii interni, nu cei externi);
  4. Accelerarea performantelor angajatilor;
  5. Cresterea productivitatii muncii, cu cel putin 35%.

Cine poate face acest lucru?!

Orice persoana care are inteligenta medie si studii liceale. Metodologia de consultanta folosita este foarte usor de invatat, fiind conceputa pentru ownerii care au studii medii.

De ce trebuie sa ne reorganizam companiile in acest moment?!
Pentru ca este contextul care ne poate permite 100% sa facem acest lucru!

Nu uitati, acum avem mai mult timp decat inainte de situatia cu care ne confruntam!

Iata ce spune Ion Radulea – General Manager Sema Parc, despre experienta acestuia in GM Masterclass Academy®

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*