Cum sa iti reorganizezi afacerea

Probabil ca fiecare dintre noi si-a pus cel putin odata in viata intrebarea daca afacerea sau departamentul condus functioneaza dupa formate performante de business sau l-am organizat asa cum ne-am priceput sau am stiut la un moment dat?!

Fara o organizare buna  o afacere performeaza iar noi stam relaxati doar daca:

1. Piata pe care actionam este una in crestere;
2. Produsele sau serviciile noastre se vand fara mari eforturi din partea noastra;
3. Avem bani pentru plata salariilor, taxelor si a impozitelor;
4. Angajatii sunt multumiti pentru ca isi primesc salariile;
5. Sunt resurse pentru investitii iar Owner-ii sunt multumiti pentru ca isi primesc dividendele si se bucura de vacante de vis.

Problemele unei companii apar atunci cand:

1. Piata scade si produsele nu se mai vand;
2. Concurenta actioneaza haotic si devine extrem de agresive in piata;
3. Nu mai avem bani pentru achizitie de materie prima, plata salariilor, plata taxelor si a impozitelor;
4. Creditorii ne bat la usa si nu mai facem fata;
5. Angajatii stau pe un “butoi cu pulbere” iar noi nu prea mai putem sa dormim.

Intrebarea este ce facem in situatia in care lucrurile merg prost?!

1. Apelam la o companie de consultanta care sa ne ajute sa ne reorganizam afacerea. Din pacate, costa mult si s-ar putea sa nu reusim sa obtinem rezultate pe termen scurt. In acest context, vom avea o companie bine organizata dar in situatie de faliment;
2. Mergem la un program de cursuri care sa ne dea toata metodologia de reorganizare a afacerii;
3. Parcurgem etapele de mai jos.

Pentru a avea o afacere functionala si bine organizata, trebuie sa se parcurga urmatoarele etape:

1. Owner-ul sau General Managerul companiei sa aiba o viziune clara despre ce doreste si unde isi propune sa ajunga cu compania sa (in aceasta situatie);
2. De asemenea, sa aiba stabilite noi obiective strategice si operationale (cantitative si calitative), pentru fiecare departament sau functiune, obtinute in urma unui proces de “Business Forecast-ing”;
3. Sa isi stabileasca o structura organizatorica functionala si adaptata noului context. Acest lucru inseamna sa aiba stabilite urmatoarele:

a. Niveluri ierarhice si decizionale foarte clare;
b. Competente si limite de responsabilitate pentru fiecare functie si post in parte;
c. Profil post;Cum sa iti reorganizezi afacerea
d. Fise de post;
e. Fise de alocare a obiectivelor;
f. Indicatori de performanta, etc.

4. Sa se asigure ca fiecare departament sau functiune are stabilite mecanisme de functionare astfel incat angajatii sa aiba atat obiective cat si actiuni concrete in realizarea lor. Acest lucru inseamnand ca departamentul de vanzari sa aiba mecanisme (actiune+rezultat), instrumente si livrabile concrete (documente + formulare + template-uri) pentru realizarea obiectivelor de vanzari, etc.
5. Fiecare post sa aiba coordonate concrete de realizare a obiectivelor (vezi MOA Methodology). Ce inseamna acest lucru?! Inseamna ca fiecare post sa aiba definite, pe langa obiective cantitative si calitative, actiuni concrete initiate in vederea realizarii obiectivelor;
6. Sa isi stabileasca sisteme de coordonare si supervizare a activitatii angajatilor. Acest lucru inseamna sa avem functionale urmatoarele:

a. Mecanisme de realizare a obiectivelor pentru fiecare departament si post in parte (actiuni initiate + rezultate asteptate);
b. Indicatori de performanta adaptati activitatilor si posturilor;
c. Sisteme profesionale de evaluare a performantelor;
d. Sisteme de salarizare calibrate cu indicatorii de performanta si sistemul de evaluare.

 

Pe scurt, este minimul de actiuni care trebuie initiate de catre fiecare dintre noi pentru a avea un format de business care sa ne permita controlul asupra actiunilor si a rezultatelor angajatilor si nu in cele din urma, o companie organizata.

In cazul in care doriti sa cunoasteti mai multe, va rog sa ma contactati sau sa ma urmariti pe:

www.cbc.ro 

www.petrenicolae.ro

https://www.facebook.com/CBCRomania/

https://www.facebook.com/Petre-Nicolae-469326743264584/

https://www.facebook.com/nicolae.petre.96

Va doresc mult succes si spor in tot ce faceti!

PhD. Petre Nicolae

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*