O afacere care sa functioneze intr-un mod empiric?

Sau

O afacere care sa functioneze dupa modele performante de Business?

M-am intrebat daca se poate face o analogie intre un om care se imbolnaveste de Coronavirus si are o sanatate generala foarte buna si unul care are dezechilibre majore, dar care nu stie cat de bolnav este si se imbolnaveste de Coronavirus?!

Am descoperit o similitudine extraordinara intre un pacient cu dezechilibre majore si o afacere condusa intr-un mod empiric si haotic si anume, pacientul are 90% sanse sa moara si intr-un caz si in celalalt.

Cu alte cuvinte, daca o companie este bine organizata si are departamente, functiuni si posturi care sa functioneze dupa formate sau modele performante de business, are premise de 100% sa isi revina rapid dupa criza generata de situatia cu care ne confruntam in aceasta perioada.

Cei care se grabesc sa critice vor spune cu siguranta ca asta este o prostie si indiferent daca compania este organizata sau nu, tot va muri si asta pentru ca nu tine de companie ci de constrangerile date de legile statului si de repercusiunile bolii asupra consumatorilor.

Ei bine, lucrurile nu stau chiar asa, si asta pentru ca o companie bine si corect organizata isi poate relua activitatea imediat si poate reveni la setarile ei de baza de dinainte de aparitia crizei.

Ce inseamna sa avem o afacere care sa functioneze dupa modele performante de business?!

Fiecare dintre noi stim in mod clar ca un departament sau un post functioneaza in baza competentelor date de expertiza celui care ocupa postul sau departamentul.Problema se pune cand acestia migreaza catre o alta companie si cel nou care vine in companie nu prea stie de unde sa apuce lucrurile.

In mod concret, o companie care functioneaza dupa modele performante de business, trebuie sa aiba stabilite si implementate urmatoarele:

La nivel de companie:

  1. Viziune si obiective strategice, stabilite si diseminate cu toti angajatii;
  2. Obiective operationale: cantitative si calitative;
  3. Obiective tactice, strategice de ascensiune, consolidare sau restrangere;
  4. Structura organizatorica, formalizata si functionala;
  5. Maparea Legaturilor Structurale dintre departamente si posturi: fluxuri de documente si de informatii trasate, implementate si functionale;
  6. Sisteme de coordonare strategica a activitatilor si posturilor.

GENERAL: La nivel de departamente:

  1. Implementat Managementul prin Obiective;
  2. Definirea si Maparea proceselor activitatilor de baza a departamentului;
  3. Mecanisme de realizare a obiectivelor posturilor. Ex: MOA®, Matricea Organizarii Activitatilor®;
  4. Designul posturilor: profilul posturilor, fisa post, fisa alocare obiective etc;
  5. Mecanisme de control si accelerare a performantelor: indicatori si standarde de performanta, sisteme de evaluare a performantelor, sisteme de salarizare Comp&Ben;
  6. Mecanisme de coordonare strategica: metode si instrumente de coordonare si supervizare.

SPECIFIC: Departamentul Vanzari:

  1. Politica de produs si product knowledge pentru agentii de vanzari;
  2. Mecanisme de targetarea pietei: baze de date targetate pe canale;
  3. Mecanisme de realizare a obiectivelor postului: planuri strategice de actiune pentru realizarea obiectivelor alocate, MOA®, Matricea Organizarii Activitatilor®;
  4. Obiectie cantitative si calitative, design posturi, indicatori de performanta + standard;
  5. Sisteme de coordonare a agentilor de vanzari: metode si instrumente de supervizare si monitorizare a performantelor angajatilor;
  6. Mecanisme de contactare si ofertare a produselor si serviciilor;
  7. Mecanisme de negociere: argumentare + manevrare si demonetizare a obiectiilor + inchidere contracte;
  8. Mecanisme de Follow-up: teasing, hunting, farming;
  9. Sistem legislativ care sa guverneze desfasurarea activitatilor, actiunilor si rezultatelor angajatilor: politici si praguri de discountare, rentabilitate, profitabiliate, solvabilitate, politici de recuperare creante;
  10. Buget de venituri si cheltuieli, consolidate si armonizate cu celelalte proiectii bugetare ale companiei.

De ce trebuie sa avem o afacere care sa functioneze dupa modele sau formate performante de business?

  • Pentru ca atunci cand nu stim daca ceea ce facem este bine sau rau, orice facem este gresit;
  • Pentru ca majoritatea companiilor nu stiu cum sa faca acest lucru;
  • Pentru ca este contextul care ne permite 100% sa facem acest lucru!

Rezultatul final obtinut este functionarea companiei dupa formate si modele performante de business.

Ce obtinem prin functionarea companiei dupa formate si modele de business performante?!

  1. Angajati motivati si determinati sa isi realizeze obiectivele postului;
  2. Exploatarea potentialului real al companiei si afacerii;
  3. Loializarea si fidelizarea angajatilor;
  4. Loializarea si fidelizarea clientilor si consumatorilor;
  5. Punct de interes si de mare atractie pentru noii angajati.

Cine poate face acest lucru?!

Orice Owner si Top Manager care isi doresc sa invete sa faca singuri acest lucru.

Iata ce spune Sorin Greu, Directorul General Bog’Art, despre experienta acestuia in GM Masterclass Academy®

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*