O afacere bine organizata

De ce avem nevoie de o afacere bine organizata in acest moment?!

  • Pentru ca majoritatea companiilor trec prin situatii dificile ca urmare a crizei generate de Coronavirus;
  • Pentru ca este contextul care ne poate permite 100% sa facem acest lucru;
  • Nu uitati, acum avem mai mult timp decat inainte de situatia cu care confruntam.

Ce prespune sa avem o afacere bine organizata?!

Suntem in postura de a ne da seama ca daca avem o afacere bine organizata, in aceasta perioada, ne  va ajuta sa trecem cu mai multa usurinta peste socul produs de criza instalata.

In cazul in care o companie se afla in crestere inainte de criza, dupa criza va trebui sa o ia de la capat si asta doar daca aplica o strategie corecta de tip “Reset”. Practic, in ultima situatie, criza il va arunca cu zece ani in urma sau este posibil sa nu mai putem vorbi despre o afacere.

O afacere bine organizata inseamna instalarea si asigurarea functionarii afacerii dupa formate performante de business, lucru la indemana oricui doreste sa isi asume acest efort.

Rezultatul final va fi o companie in care angajatii si managerii sunt productivi, sunt profesionisti, folosesc metode si instrumente profesionale de lucru si se pot coordona unii pe ceilalti cu foarte multa usurinta.

Ce inseamna si ce presupune sa avem o companie bine organizata?!

  1. Obiective strategice, operationale si tactice, corect stabilite si diseminate cu angajatii;
  2. Structura organizatorica functionala si formalizata;
  3. Mecanisme prin care toate obiectivele sa fie duse la bun sfarsit;
  4. Sisteme de coordonare strategica pentru toate posturile din companie;
  5. Sisteme de control strategic pentru toate nivelurile ierarhice din companie.

Mai simplu explicat:

  1. Fiecare angajat sa aiba stabilite urmatoarele:
    1. Obiective cantitative si calitative;
    2. Planuri strategice de actiune, prin care obiectivele sa fie duse la bun sfarsit;
    3. MOA®, definita Matricea Organizarii Activitatilor®;
    4. Designul Postului©: profil, fisa de post, fisa alocare obiective©, fisa raport activitate©;
    5. Indicatori de performanta©, criterii de validare a indicatorilor, scalarea criteriilor pe niveluri de dificultate si standardul de referinta al postului;
    6. Sisteme de evaluare profesionale©, cu evaluarea a cinci sau sase arii de dezvoltare si analiza, in functie de nivel ierarhic si de competente.
  2. Structura organizatorica functionala:
    1. Definirea nivelurilor ierarhice si de compentente;
    2. Definirea nivelurilor de reponsabilitate;
    3. Definirea nivelurilor decizionale;
    4. Definirea nivelurilor de delegare;
    5. Definirea fuxurilor informationale si de documente.
  3. Managementul coordonarii afacerilor (nu inseamna ERP-uri, nu CRM-uri):
    1. Sisteme profesionale de management al vanzarilor;
    2. Sisteme profesionale de management al achizitiilor strategice;
    3. Sisteme profesionale de marketing strategic;

Ce trebuie facut?!

Urgent, sa apelam la o companie de consultanta, capabila sa ne ajute la reorganizarea sistemica a afacerii, ori, Ownerul impreuna cu Top Managementul companiei trebuie sa invete sa isi reorganizeze, sa isi dezvolte si sa isi consolideze singuri compania, dupa metodologii performante de consultanta.

Din nou, pentru asta, avem nevoie de metodologie de consultanta si nu in cele din urma de ERP-uri profesionale care sa accelereze analiza si diagnoza disfunctiunilor afacerii.

Ce obtinem prin procesul de reorganizare al afacerii?!

  1. Departamentele si posturile functioneaza dupa formate functionale, usor de urmarit si de dezvoltat;
  2. Eliminarea haosului organizational si organizatoric;
  3. Eliminarea lipsei de predictibilitate (referitor la factorii interni, nu cei externi);
  4. Accelerarea performantelor angajatilor;
  5. Cresterea productivitatii muncii, cu cel putin 35%.

Cine poate face acest lucru?!

Orice Owner si Top Manager care isi doreste sa invete sa faca singur acest lucru.

De ce trebuie sa ne reorganizam companiile in acest moment?!
Pentru ca este contextul care ne poate permite 100% sa facem acest lucru!

Nu uitati, acum avem mai mult timp decat inainte de situatia cu care ne confruntam!

Iata ce spune Elena Prodan – General Manager Communication Angels, despre experienta in GM Masterclass Academy®

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*